sâmbătă, 23 iulie 2011

Cum a fost la demonstratiile culinare ale Ligiei

Dupa cum am specificat in postarea precedenta, am participat la demonstratiile culinare tinute de Ligia Pop. Din pacate nu am reusit sa ajung duminica, cum planificasem initial. In schimb, am ajuns luni seara, la cea dea doua demonstratie.

Cu multa pasiune Ligia ne-a prezentat 7 retete, 3 dintre care le-am incercat pe parcursul acestei saptamani si rezultatele le puteti vedea in poze.

1. Pateu de ardei: 

In blender se amesteca pana la omogenizare urmatoarele ingrediente:
- 2 ardei rosii
- 1 ardei galben (eu am pus 3 ardei galbeni)
- 1 rosie mica
- 2 catei de usturoi
- 1/2 cana seminte de floarea soarelui
- 100 g apa
- sare (optional, eu nu am pus)
Am mai adaugat cimbru si leustean proaspat, iar pentru ca am pus prea multa apa, am mai adaugat si 2-3 linguri de faina de seminte de in (seminte date prin rasnita),
ca sa se prinda compozitia. Am ornat cu frunze de busuioc. Delicios si hranitor!


2. Spaghetti din dovlecel cu sos de rosii

Aceasta reteta mi-a placut extraordinar de mult. Desi stiam de ea si inainte ( a se vedea Ligia, Luciana) , nu ma incumetam sa o fac. Ma gandeam ca este neaparat nevoie de acea ustensila speciala care face din dovelecel spirale lungi. Astazi am incercat sa folosesc o razatoare pentru morcov coreean (o vedeti in poza), si a iesit chiar foarte bine.

Am dat prin rozatoare 2 dovlecei si sosul a fost facut din:
- 3 rosii mari
- 2 catei de usturoi
- frunze de busuioc proaspat, cimbru
- piper
- se poate adauga sare, alte condimente dupa gust.

A iesit o salata usoara si racoritoare. In mod sigur voi repeta aceasta reteta si v-o recomand cu caldura!

3. Ginger - Mentolata 

Reteta acestei bauturi ne-a fost prezentata la finalul demonstratiei si imi amintesc si acum de acel gust racoritor, iute-dulce-acrisor. Am ramas impresionata si am incercat sa o prepar acasa. Este foarte simpla si extraordinar de buna.

- 1 radacina medie ghimbir (ca sa nu fie prea iute, puteti pune mai putin - o jumatate  - 2 cm)
- 3 crengute de menta
- zeama de la o lamaie
- 3 linguri de miere (sau alt inducitor)
- 1 l apa

Se amesteca toate ingredientele in blender. Lichidul obtinut se strecoara cu ajutorul unei pungi speciale sau tifon. Se pot adauga cuburi de gheata.

Bautura este potrivita pentru zile de canicula, fiind foarte racoritoare, energizanta si sanatoasa.

Ligia ne-a prezentat si alte bunaciuni de retete: panici, brownies, clatite din fructe si frisca.
Toate retetele aveau la baza ingrediente simple, la indemana fiecaruia.  Toate cele prezentate, precum si multe alte informatii utile se gasesc si pe site-ul Ligiei.

Un comentariu:

  1. Duminica l-am intrabat pe Raoul daca ai venit deja, caci eram tare nerabdatoare sa te cunosc si mi-a parut asa de rau cand am auzit ca vii luni..... Eu nu am mai reusit sa ajung si luni, mi-ar fi placut mult sa te cunosc, dar nu ne-au intrat zilele in sac, poate cu alta ocazie!
    Numai bine si multa sanatate!
    Mimi

    RăspundețiȘtergere