joi, 3 martie 2011

Ciuperci cu frunze curry (reteta proprie)

Numite si "carnea vegetala" ciupercile sunt o sursa excelenta de proteine. Doar ca spre deosebire de carne nu contin colesterol, sunt bogate in fibre vitamine si minerale (potasiu, fier, calciu, sodiu, fosfor, zinc, B1, B2, B6, B12, C, D, E). 
Pentru a pastra cat mai multe din beneficiile ciupercilor, le vom gati prin incalzire in deshidrator, sau in cuptor la focul cel mai mic cu usa intredeschisa.

Ingrediente:
Ciuperci champignon - 500g, o mana de frunze curry, ulei de masline presat la rece - 2 linguri, sos de soia  - 3, 4 linguri, piper, curcuma.

Ciupercile spalate se stropesc cu sos de soia (eu am folosit "Supreme dark soy sauce" de la Mega Image), ulei de masline si se amesteca cu frunze curry si condimente. Se lasa la marinat vreo 20 min. Nu am folosit sare intrucat sosul de soia este destul de sarat. In loc de curcuma se poate folosi un amestec de condimente, reteta prepararii acestui amestec o voi posta in curand. Ciupercile in sos se aseaza in tava si se tin in deshidrator / cuptor cu usa intredeschisa 1,5 - 2 ore maxim. Preparati in acest fel, ciupercile raman suculente, iar amestecul de sos de soia, condimente si frunze curry le ofera o aroma proaspata si un gust deosebit.

Frunzele curry provin din India. Din cauza texturii lor delicate si moi, se consuma impreuna cu mancarea. Eu am gasit frunze curry la mag. K-life din P-ta Amzei - o punga la 3 lei. 

Pentru a va convinge sa incercati aceasta reteta, sau oricare alta, important e sa fie cu ciuperci, va invit sa studiati mai multe despre efectele benefice pe care le au ciupercile aici sau aici.

Raman datoare cu reteta prepararii condimentului universal despre care am pomenit mai sus.:)

2 comentarii:

  1. Draga Natalia,
    sper sa gasesc si eu, la Craiova, frunze de curry. Pana acum nu am vazut pe niciunde, dar poate ca nu am fost atenta.

    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Luciana,

    Colegii de la serviciu mi-au zis ca se gasesc si in supermarketuri (probabil sunt frunze maruntite). Cateodata, fac aceasta reteta si fara frunze curry, adaugand broccoli.

    cu drag,
    n.

    RăspundețiȘtergere